Dzięki sterownikom do zarządzania ogrzewaniem można w pełni zapanować nad temperaturą w placówkach edukacyjnych. Jej wpływ na zdrowie i zdolności uczenia się dzieci trudno przecenić.
Zarówno zbyt niska, jak i zbyt wysoka temperatura w salach lekcyjnych, na stołówce czy korytarzu negatywnie wpływają na zdrowie i odporność dzieci. W nieodpowiednich warunkach temperaturowych zwiększa się ryzyko przeziębień oraz innych infekcji.
Umiejętność koncentracji jest jedną z najważniejszych w procesie nauki. Dlatego naturalne są dążenia do usunięcia czynników, które uniemożliwiają jej zachowanie. Kiedy jest zbyt zimno, ciało wysyła komunikat do mózgu, by podjąć działanie w celu ogrzania. W takim wypadku mniej energii pozostaje na koncentrację.
Chłód w salach lekcyjnych może rozpraszać nawet najbardziej zmotywowanych uczniów. Gorsze warunki fizyczne opóźniają proces zapamiętywania. A to oznacza mniejszą efektywność nauki czy gorsze wyniki testów.
Panują różne, obiegowe opinie na temat tego, jaka temperatura w szkole będzie idealna dla dzieci. Wskazówki w tym zakresie opublikował angielski Departament Edukacji i Umiejętności.
Jeżeli nie można zapewnić w placówce odpowiedniej temperatury, dyrektor może podjąć decyzję o wysłaniu uczniów do domu. Zgodnie z wymogami prawnymi temperatura w salach, w których odbywają się zajęcia nie może być niższa niż 18°C. Gdy jest to niemożliwe, dyrektor jest zobowiązany zawiesić zajęcia i jednocześnie powiadomić o tym fakcie organ nadzorczy.
Urządzenia do zarządzania ogrzewaniem grzejnikowym firmy TECH Sterowniki są przystosowane do tego, by pracować w obiektach o dużej powierzchni, takich jak szkoły, przedszkola oraz żłobki. Pozwalają zachować idealną temperaturę w pomieszczeniach, gdzie zostały zamontowane grzejniki.
Na nowoczesne sterowanie temperaturą zdecydowały się dwie krakowskie placówki: Glukusie oraz Nasze Skarby. Zamontowano w nich siłowniki na grzejnikach, czujniki na ścianach oraz dodatkowo w każdej sali, w której uczą i bawią się dzieci – czujniki otwarcia okna.
Zarządzanie temperaturą w szkołach to rozwiązanie nowe, które przynosi liczne korzyści. Przede wszystkim pozwala uzyskać idealną temperaturę, a dodatkowo zapewnić sobie oszczędności, gdyż puste pomieszczenia nie będą ogrzewane.
Aby zapewnić idealną temperaturę w pomieszczeniach szkolnych i jednocześnie nie przepłacić, warto wykorzystywać także inne sposoby na maksymalizację efektywności energetycznej. Poniżej kilka sprawdzonych pomysłów.
Osiągnięcie oszczędności jest trudne, ale kolejne miesiące i lata pokażą zmniejszenie zużycia i kosztów paliwa oraz poprawę efektywności energetycznej.
Miejsca, w których przebywają dzieci, temperatura powinna pozostać pod stałym nadzorem. W dobrych warunkach łatwiej jest dzieciom osiągać kolejne sukcesy w nauce. Dla samych szkół to także duża oszczędność na opale, którego zakup należy do najpoważniejszych inwestycji finansowych w ciągu roku. Najwyższy czas, by zacząć zarządzać temperaturą w szkole na większą skalę – dla dobra dzieci, a także ze względów ekonomicznych.
Produkty do sterowania ogrzewaniem grzejnikowym można przejrzeć na stronie: https://www.techsterowniki.pl/k/sterowniki-do-ogrzewania-grzejnikowego
ale brak tlenu i wysoki poziom CO2 - czyli brak wentylacji